"Ρώτησα τον κύριο Βαν ποια μαθήματα πρέπει να πάρω για να γίνω συγγραφέας κωμικών επεισοδίων για την τηλεόραση. Ο κύριος Βαν είπε οτι δεν χρειάζεται κανένα προσόν, αρκεί να' σαι διανοητικά καθηστερημένος."
Σου Ταουνσεντ : Το κρυφό ημερολόγιο του Αντριαν Μολ



18.11.08

Πήγαινε κατευθείαν στην Φυλακή

Στην φυλακή, χάνεις πολλές από τις ελευθερίες σου. Σίγουρα κατά τους νόμους του κράτους κάποιος μπορεί να θεωρηθεί παράνομος άρα και εν δυνάμει μπορεί να φυλακιστεί αν τους παραβλέψει, από το να δολοφονήσει, μέχρι να χρωστάει κάποια Ευρώ στο κράτος.

Η φυλακή είναι πάντα ωραίο πράγμα για εκείνον που έχει αδικηθεί, που έχει χάσει μέλη της οικογένειας του, που αισθάνεται δεμένο τον γάιδαρο του και πώς ότι αφορά τους τιμωρημένους, αυτοί δεν είναι άνθρωποι, είναι κτήνη.

Δες το όμως καλύτερα φιλαράκο, γιατί νόμοι, δικαστήρια και όργανα δεν είναι φίλοι σου, αλλά ούτε και εχθροί σου. Είναι ένα σύστημα κανόνων που όσο νομοταγής και αν είσαι, όσο και αν προσέχεις, όσο καλή Μονόπολη να ξέρεις να παίζεις στην ζωή σου, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να σηκώσεις την κάρτα « Πήγαινε κατευθείαν στην Φυλακή». Το σύστημα των νόμων είναι τρομερά πολύπλοκο για τον καθένα μας.

Την φυλακή, το απαρχαιωμένο αυτό -δεν ξέρω τι να τον κάνω το μαλάκα που μου έκλεψε την ντομάτα, καλά, κλείδωσε τον σε ένα κουτί να μην στην ξανακλέψει και βλέπουμε- σύστημα, γελάω όταν το αποκαλούνε «επανένταξη», ή ακόμα ποιο υποκριτικά « Σωφρονιστικό Ίδρυμα». Δεν θυμάμαι στην πραγματικότητα κανέναν που να έχει «επανενταχτεί» ή να έχει «σωφρονιστεί», γιατί κανείς δεν αλλάζει νοοτροπία, κανείς δεν μαθαίνει, στερούμενος απλά την ελευθερία του. Ο λεγόμενος «σωφρονισμός» έχει να κάνει με τον φόβο να μην στερηθούμε τα δικαιώματα μας και δεν πρέπει να έχουμε μια κοινωνία φόβου και απαγορεύσεων , αλλά κοινωνία εκπαίδευσης και βοήθειας.

Μιας λοιπόν και άλλη λύση δεν βρίσκεις από το να μπουντρουμιάσεις τον «μαλάκα που σου έκλεψε την ντομάτα» , μην τον τιμωρείς παραπάνω για την πράξη του. Η στέρηση στο δικαίωμα της ελεύθερης διακίνησης είναι αρκετά βαρύ, ήδη. Στέρησε του το, αφού το απαιτεί η κοινωνία και αφού αυτή είναι η τιμωρία του,. αλλά μην ξεχνάς ότι η φυλακή παραμένει μέρος της κοινωνίας μας, και οι φυλακισμένοι απλώς είναι άνθρωποι που εκτίουν την ποινή τους. Δεν δικαιολογείσαι αν του στερείς έστω και τα απαραίτητα.

10 σχόλια:

incontinentia είπε...

Σωστός ξανά και πάλι και για μια ακόμα φορά.
;)

-=IMAGINOS=- είπε...

Μόνο που δεν διάβασες αγαπητέ Yellow ότι διαχωρίζω πλήρως τους εγκλείστους στις φυλακές για χρέη προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους πρεζάκηδες από τους στυγνούς εγκληματίες που αφαιρούν ζωές, τους εμπόρους ουσιών παιδεραστές, βιαστές κλπ. Για τους στυγνούς αυτούς τύπους που αφαιρούν ζωές για την πλάκα τους για λίγα ευρώ ή επειδή εκπληρώνουν πληρωμένα συμβόλαια οι φυλακές που έχουμε είναι παράδεισος και θα πρέπει να υπάρχουν γι αυτούς κάτεργα και μάλιστα τουλάχιστον 30 μέτρα κάτω από τη γη.

Διάβασε λοιπόν αγαπητέ φίλε Yellow καλύτερα τα κείμενο που αναρτώ και όχι μόνο τις επικεφαλίδες.

Και βέβαια το να μιλάμε έξω από το χορό έχει πολύ μεγάλη διαφορά από το να χορεύουμε κιόλας. Γιατί εγώ έχω συγγενείς εγκληματικών ενεργειών που έχουν πληρώσει με τη ζωή τους την ... παγκοσμιοποίηση και για το τίποτα μάλιστα. Εκτός εάν θεωρείς ότι υπάρχει ο παραμικρός οίκτος σε ζώα και υποκείμενα που εκτός από το να ληστεύουν γέρους και γριούλες, τους βγάζουν και με τανάλια τα τυχόν χρυσά δόντια στο στόμα τους, φεύγοντας... ΝΟ MERCY φίλε και είμαι και καλός γιατί δε ζητώ και την επαναφορά της θανατικής ποινής.. Αλλά μη το παραχέζουμε κιόλας και ζητάμε και ξενοδοχεία 5 αστέρων για τα ζώα που αναφέρω παραπάνω γιατί μετά όλοι θα θέλουν να πάνε στη φυλάκα και πάλι πρόβλημα χωρητικότητας και συνθηκών διαμονής θα έχουμε...

manetarius είπε...

Καλημέρα!
Τα λες πραγματικά πάρα πολύ ωραία.
Διάβασα και το σχόλιο του imaginos και η αλήθεια είναι πως αν είσαι θύμα, δύσκολα μπορείς να δεις καθαρά τα πράγματα και να κοιτάξεις τι κρύβεται πίσω από τον κάθε δολοφόνο, κλέφτη κτλ και τι τον οδήγησε εκεί. Είμαστε απόλυτοι κι εκδικητικοί όταν πρόκειται για μας(ίσως κι εγώ να ήθελα να ξεκοιλιάζονται αυτοί οι άνθρωποι και να πετιούνται στα σκυλιά αν ήμουν θύμα εγώ ή κάποιος δικός μου άνθρωπος:Ρ). Όμως πρέπει να εστιάσουμε στον σοφρωνισμό και όχι στην τιμωρία. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει εν βρασμό ψυχής..Δεν μπορούν να τους πετάνε στα μπουντρούμια, να τους εξεφτελίζουν και να τους κακοποιούν καθημερινά για σοφρωνισμό..δεν στέκει! Θα βγούν σίγουρα χειρότεροι ..αν βγούν!
Μιλάω πάντα για τους δολοφόνους..και όχι για τους χρήστες που τους βαφτίζουν εμπόρους, τις πόρνες, τους μετανάστες, τους ρομά και τους ανθρώπους που είναι μέσα για χρέη που θα έπρεπε να τους αφήσουν ελέυθερους!
Πολύ κουβέντα σηκώνει το πράμα..πάντως εμείς οι απ' έξω.. οι νομοταγείς πολίτες, θα έπρεπε να δεχόμαστε και να βοηθάμε τους φυλακισμένους καθώς και να τους συμπαραστεκόμαστε για τα δικαιώματα τους και φυσικά να μην κάνουμε τα στραβά μάτια για τους αγώνες τους. Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα..

-=IMAGINOS=- είπε...

Δεν γράφω εν βρασμώ ψυχής αγαπητέ manetarius.

Κανείς δεν έχει ακόμα ασχοληθεί με την ουσία του προβλήματος η οποία είναι το μεγάλο ερώτημα, γιατί οι φυλακές μας είναι γεμάτες 5 φορές περισσότερο από όσο μπορούν αυτές να φιλοξενούν εγκλείστους.

Κανείς δεν ασχολείται για ποιο λόγο σήμερα τα εγκληματικά στοιχεία αδιαφορούν για τους νόμους και την ίδια τη ζωή.

Απάντηση:

1) το πρώτο ερώτημα απαντάται ως εξής:
Δεν μπορούμε να μιλάμε για άθλιες συνθήκες διαμονής στις φυλακές όταν ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι ανοίξαμε τα σύνορα και δεχόμαστε χωρίς έλεγχο και χωρίς προϋποθέσεις τόσα εκατομμύρια λαθρομεταναστών όταν το κράτος αυτό δεν μπορεί να εξασφαλίσει εργασία και ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης ούτε καν στους έλληνες πολίτες του. Ας μου απαντήσετε όλοι σας που θα στεγαστούν ανθρώπινα οι φυλακισμένοι εκ των οποίων το 56% σήμερα είναι αλλοδαποί. Είναι λογικό να βρίσκονται 10 -10 στα κελιά και αυτό δε θα συνέβαινε εάν υπήρχε σοβαρή μεταναστευτική πολιτική. Ακόμα και νέα μέτρα να παρθούν και ο νόμος να γίνει μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο επιεικής, ε σε λίγους μήνες εάν συνεχίσουμε να εισάγουμε ανεξέλεγκτα λαθρομετανάστες, πάλι οι ίδιες συνθήκες θα επικρατήσουν, εκτός εάν πιστεύετε ότι ο πολιτισμός ενός λαού μετριέται από τον μεγάλο αριθμό φυλακών που διατηρεί και θέλετε συνεχώς να κατασκευάζουμε νέες φυλακές στο όνομα του πολυπολιτισμού και της παγκοσμιοποίησης οπότε διαφωνούμε πλήρως ιδεολογικοπολιτικά και παραμένουμε εκεί.

2)Η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα μου είναι η εξής:
Οι εγκληματίες σήμερα αδιαφορούν για τους νόμους και τις συνέπειες αυτοί γιατί απλά οι νόμοι αυτοί χαϊδεύουν και δε σωφρονίζουν ούτε αποτρέπουν. Τι έχει να χάσει πχ ο λαθρομετανάστης ή ο ημεδαπός που δεν έχει στον ήλιο μοίρα? Εάν κάνει την ληστεία στην τράπεζα, τα κονόμησε, εάν τον πιάσουν θα βρει στέγη και φαί τα οποία δεν τα είχε πριν και ας μένει με άλλους 10 στο ίδιο κελί. Εξάλλου και έξω στην ελεύθερη ζωή με άλλους 10 έμενε ή στο δρόμο...
Σε ποια άλλη χώρα τα ισόβια είναι 16 χρόνια? βρείτε μου και αναφέρετε μου μία έστω χώρα.

Τη στιγμή αυτή ισχύει στις φυλακές η θεωρία του σωφρονισμού όσο και να διαφωνείται γιαυτό και επιτρέπονται οι 5ημερες άδειες γιαυτό ισχύει η απελευθέρωση μετά την έκτιση 3/5ων της ποινής γιαυτό και τα ισόβια είναι 16 χρόνια.

Πολύ ωραία όλα αυτά με τα περί σωφρονισμού αλλά υπάρχει κάτι το οποίο επίσης θα έπρεπε να ισχύει. Η ΑΠΟΤΡΟΠΗ! Πως αποτρέπεις τον επίδοξο εγκληματία από το έγκλημα όταν ο νόμος είναι γελοίος και ουσιαστικά χαϊδεύει τον εγκληματία αναγνωρίζοντας μόνο σε αυτόν δικαιώματα και όχι και στα θύματα αυτού?

Εάν τα ισόβια ήταν ισόβια και οι ποινές εκτίονταν μέχρι τέλους, εάν δεν υπήρχε τα αδικήματα τιμωρούνταν αθροιστικά και όχι σωρευτικά (άλλη πάλι μοναδική και εξωφρενική πρωτοπορία της Ελλάδος παγκοσμίως, δηλαδή είτε κλέψεις ένα αυτοκίνητο είτε 40 το ίδιο τιμωρείσαι δηλαδή μέχρι 5 χρόνια ενώ στο εξωτερικό τρώς 5 χρόνια για κάθε αυτοκίνητο...), εάν οι φυλακές προσέφεραν φαγητό και νερό 3 φορές την εβδομάδα, πιστεύετε ότι οι φυλακές μας θα ήταν σήμερα γεμάτες 5 φορές παραπάνω ή μάλλον στις φυλακές οι έγκλειστοι δεν θα ξεπερνούσαν το 2% του ποσοστού που σήμερα είναι φυλακισμένοι. Για ρίξτε μία ματιά στις Αραβικές χώρες και της Μέσης Ανατολής να διαπιστώσετε ότι η εγκληματικότητα είναι 98 φορές μικρότερη από τις δυτικές χώρες και όλα αυτά εκεί ο κλέφτης χάνει το χέρι του με σπαθί.. Ποιος τολμάει εκεί να ληστέψει τράπεζα ή να μπουκάρει σε σπίτια ή και να κλέψει ένα καρβέλι ψωμί ακόμα?

Εγώ υποστηρίζω την δεύτερη θεωρεία που δέχεται και η Νομική επιστήμη αυτή της ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ. Η θεωρεία του Σωφρονισμού την είδαμε, την εφαρμόσαμε και απέτυχε. Η μόνη πλέον ενδεδειγμένη και αποτελεσματική θεωρεία είναι αυτή την αποτροπής η οποία σου γνωστοποιεί εκ των προτέρων εσένα του επίδοξου εγκληματία ότι εάν μπεις στη φυλακή την έκατσες άσχημα. Η επιλογή είναι δική σου και μετά δεν μπορείς και να ζητάς και τα ρέστα. Μόνο έτσι οι φυλακές θα καταντήσουν κτήρια ακατοίκητα και όλοι θα είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. Και φυσικά αναφέρομαι στους εγκληματίες κακουργηματικού χαρακτήρα και όχι στους δυστυχείς πρεζάκηδες και επαγγελματίες που δεν έχουν να πληρώσουν το ΤΕΒΕ και το ΙΚΑ τους...

manetarius είπε...

@imaginos
...συμφωνώ μαζί σου με την Αποτροπή αλλά...σκέφτομαι μήπως μ' αυτή τη λύση ζούμε μ όλοι κάτω από μια μόνιμη τρομοκρατία και φοβόμαστε να κάνουμε ρούπι! Δεν έχουμε δει και λίγα με τους τρομονόμους... είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και δίκοπο μαχαίρι για να την λύσουμε μέσα από τα μπλόγκς.. απλώς μιλάμε για δικαιώματα που έχουν όλοι οι άνθρωποι και μέχρι εκεί.. απλώς δεν μ' αρέσει να φτάσουμε να εφαρμόζουμε το "σοφρωνιστικό σύστημα" των Αραβικών χωρών...είναι ισάξιο με τη θανατική ποινή νομίζω..."σκοτώνουν" το χέρι που έκλεψε για να μην το ξανακάνει, δεν δίνουν ευκαιρία μήπως και δεν το ξανακάνει...πω πω..τεράστια κουβέντα...
Ευχαριστώ για τον διάλογο :)

Yellow Kid είπε...

Μεγάλη συζήτηση όντως, και δεν νομίζω πώς διαθέτει κανείς από μας την απαραιτητη υποδομή νομικών γνώσεων για να δώσει απλά μιά λύση. Είναι καλό όμως που υπαρχεί αυτό το νέυρο και αυτός ο αντίλογος γιατί και στα μπλόγκ συνήθως μία και μόνο άποψη (ή σπάνια 2 διαφορετικές έρχονται σε σύγκουση).
Νομίζω οτι και εγω θα συμφωνίσω με τον Ιμάτζινο (!!!περιέργως!!!) στο θέμα των παράνομων μεταναστών που βρίσκονται σε ελληνικές φυλακές και όχι στις δικές τους, αλλά πάλι επαναλαμβάνω δεν γνωρίζω καλά το νομικό πλαίσιο για να απαντήσω τεκμηριωμένα.

Εχω όμως την εντύπωση πώς άνθρωποι, εγγληματιες και βιαστές έχουν ήδη αυστηρότερη ποινή απο το δικαστήριο από εκείνους που βρίσκονται μέσα για μερικά χρέη.Δηλαδή έχη ήδη παρθεί η απόφαση του διακστηρίου.
Απο την στιμή όμως που και οι δύο κατηγορίες φυλακισμένων βιώνουν ιδιες απαράδεχτες συνθήκες που τους οδηγούν π.χ.στην αυτοκτονία, δεν βρίσκω το λόγο γιατί να τους διαχωρισουμε παράπανω από αυτο που επιβλέπει ο νόμος μας. Προσωπικά, αν δεν θέλω να διαχωρίσω τους ελεύθερους πολίτες σε Α ή Β κατηγοριάς, δεν θέλω να διαχωρίζω και τους φυλακισμένους.

πετρούλα είπε...

Παιδια δε θα μιλησω για τους καταδικασμένους. Εδω τους προφυλακισμένους, που δεν έχουν καταδικαστεί ακόμα και ισχύει για αυτούς το τεκμήριο της αθωότητας, τους κρατούν και αυτούς κλεισμένους σαν εγκληματίες. Δηλαδή αυτός ο άνθρωπος εχει δεν εχει κάνει κατι, εκτυει ποινή προφυλάκισης και μόνο γιατι ειναι κατηγορούμενος....

-=IMAGINOS=- είπε...

Να σας πω παιδιά ότι είμαι νομικός (δικηγόρος) καταρχάς εδώ και 14 χρόνια με διδακτορικό στην εγκληματολογία. Επομένως είμαι μέσα στα πράγματα ας μου επιτραπεί να πω. Τα όσα γράφω παραπάνω τα έχω μελετήσει με πολύ μεγάλη προσοχή. Δυστυχώς σήμερα δε θέλουμε να δούμε την ουσία του προβλήματος όχι μόνο στις φυλακές αλλά γενικώς. Θεωρώ γελοίο να ζητάμε για ανθρώπινες συνθήκες μέσα στις φυλακές όταν η Ελλάδα συνεχίζει να μην έχει μία σοβαρή μεταναστευτική πολιτική γιατί εκεί ακριβώς είναι η ουσία του προβλήματος εφόσον οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και μιλούν για 56% των φυλακισμένων, αλλοδαπούς. Επίσημα αναφέρεται από το υπουργείο δικαιοσύνης ότι οι έγκλιστοι στις φυλακές είναι υπεράριθμες κατά 60% περίπου όπως διάβασα πρόσφατα. Επομένως εάν βγάλουμε το 56% που αντιστοιχεί σε αλλοδαπούς κρατούμενους βλέπουμε ότι οι φυλακές θα ήταν πλήρης σήμερα κατά 70% περίπου άρα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα συνωστισμού σε αυτές και οι συνθήκες θα ήταν απείρως καλύτερες και πιο ανθρώπινες σαφώς. Αλλά δεν μπορείς φυσικά να μην έχεις και αλλοδαπούς στις φυλακές ούτε να κλείσεις εντελώς τα σύνορα σου αλλα ας ρίξουμε στο σημείο αυτό μία ματιά στο τι συμβαίνει όμως στις φυλακές των άλλων κρατών με σοβαρή μεταναστευτική πολιτική στην Ευρώπη. Σε καμία χώρα οι έγκλειστοι αλλοδαποί στις φυλακές της Ευρώπης δεν ξεπερνούν σε ποσοστά τα 10% στη χειρότερη περίπτωση μάλιστα. Εάν είχαμε λοιπόν σοβαρή μεταναστευτική πολιτική και στην Ελλάδα και αντί για 56% ποσοστό αλλοδαπών κρατουμένων είχαμε 10% που είναι και ένα πολύ λογικό ποσοστό, οι φυλακές μας θα ήταν πάλι γεμάτες κατά 85% το πολύ, άρα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Το να έχουμε 56% αλλοδαπούς κρατούμενους αυτό δείχνει το πόσο η Ελλάδα είναι εντελώς μια γελοία και ασόβαρη χώρα.
Το γελοίο της υπόθεσης είναι να βλέπουμε κάποιους πολιτικάντηδες όπως πχ οι του Συνασπισμού αλλά και όλων των υπολοίπων κομμάτων και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ακόμα, να μιλάνε για τριτοκοσμικές και απαράδεκτες συνθήκες στις φυλακές, αγνοώντας ή αποφεύγοντας υποκριτικά και προκλητικά να μπουν στην ουσία του μεγάλου αυτού ζητήματος που είναι η παντελής απουσία σοβαρής μεταναστευτικής πολιτικής στην Ελλάδα και οι επιπτώσεις της. Κλείνουμε τα μάτια στο τεράστιο αυτό πρόβλημα της ανεξέλεγκτης και χωρίς όρια λαθρομετανάστευσης και μετά μας φταίνε τα πάντα, οι φυλακές, οι ξενοφοβίες, οι ρατσισμοί κλπ. Τρίχες.

Κάποια στιγμή και όταν πλέον θα έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια, θα αναγκαστούμε να δούμε την πραγματικότητα κατάματα αν και θα είναι πολύ αργά, είμαι σίγουρος.

Εγώ πιστεύω ότι μέσα από τα blogs και οπουδήποτε αλλού, μπορούμε να οριοθετούμε και να εξετάζουμε όλα τα προβλήματα και μάλιστα με μεγάλη ακρίβεια και ρεαλισμό. Αυτό το πετυχαίνουν τα blogs σε αντίθεση με τους πολιτικάντηδες που ως γνωστόν παρουσιάζουν το άσπρο μαύρο και αποσιωπούν την αλήθεια για μικροκομματικά οφέλη. Δυστυχώς σήμερα ζούμε και περιέργως μάλιστα σε μία κοινωνία που φοράει μαύρο μαντίλι στα μάτια και αποφεύγει να αντιμετωπίσει κατάματα την πραγματικότητα γιατί φοβάται μη τυχόν χαρακτηριστεί ρατσιστική ή φασιστική λόγω του μεταπολιτευτικού αριστερίστικου της κομπλεξαρισμού και κυρίως ρεβανσισμού. Μα τα πράγματα οδηγούνται σε σημεία πλέον μη αναστρέψιμα τα οποία χρειάζονται πολύ σκληρές και δραστικές λύσεις γιατί απλά δεν υπάρχει πλέον άλλη προοπτική και λύση. Και οι νόμοι να γίνουν επιεικείς μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο και αύριο να αποφυλακιστούν 10.000 κρατούμενοι από τους συνολικά 13.000 περίπου, εάν συνεχίζει η Ελλάδα να δέχεται 5.000 λαθρομετανάστες καθημερινά στους οποίους δεν μπορεί να εξασφαλίσει ούτε εργασία ούτε αξιοπρεπή διαβίωση στη χώρα, οι φυλακές μέσα σε 3 μήνες θα γεμίζουν και πάλι και η ιστορία θα επαναλαμβάνεται γιατί είναι λογικό κάποιος που δεν έχει να φάει να παρανομεί και να εγκληματεί. Νομίζω ότι αυτά τα πράγματα είναι πολύ εύκολα κατανοητά από όλους μας και δεν χρειάζονται μεγαλύτερες αναλύσεις.
Το πρόβλημα βρίσκεται στην κοινωνία η οποία έχει μάθει να αποδέχεται τα πάντα και ότι της πλασάρουν οι πολιτικάντηδες χωρίς αντίδραση πέραν του μεταπολιτευτικού αριστερίστικου ρεβανσισμού που επικρατεί σε αυτή την κοινωνία. Η θα δούμε λοιπόν κάποτε τα ζητήματα με σοβαρότητα ή θα κάτσουμε να υποστούμε τη μοίρα μας γιατί παίδες δεν είναι ρατσισμός και φασισμός να λες ότι μία χώρα είναι σαν την βάρκα που χωράει πες 10 άτομα και άντε να πάρουμε άλλους τρεις μαζί μας. Ε στον τέταρτο θα πάμε όλοι στον πάτο και με μαθηματική ακρίβεια. Αυτό δεν είναι ρατσιστική και φασιστική διαπίστωση είναι ρεαλισμός, σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Εγώ έτσι πιστεύω.

Να πω και για τους προφυλακισμένους που έθιξε το ζήτημα τους η Πετρούλα. Προφυλακισμένος δε σημαίνει και αθώος. Το τεκμήριο αθωότητας σαφώς και ισχύει αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι προφυλακισμένοι πάνε στη στενή και αδίκως, τουλάχιστον η μεγάλη πλειοψηφία τους.

Πρώτα πρώτα προφυλακίζονται στη μεγάλη τους πλειοψηφία όσοι πιάνονται επ’ αυτοφώρω για κακουργηματικές πράξεις ή οι ενδείξεις και τα στοιχεία είναι ακλόνητα και σοβαρά, δεν προφυλακίζεται ο οποιοδήποτε δηλαδή τόσο εύκολα. Και προφυλακίζονται και όσοι τυχόν θεωρηθούν ύποπτοι φυγής στο εξωτερικό ή ικανοί να διαπράξουν άλλα εγκλήματα. Τέλος ο λόγος της προφυλάκισης είναι καθαρά διαδικαστικός από τη στιγμή που οι ποινικές υποθέσεις είναι αναρίθμητες ειδικά τα τελευταία χρόνια με την πρωτοφανή αύξηση της εγκληματικότητας και δεν μπορούν να εκδικαστούν με τη μία, δεν προλαβαίνει δηλαδή η δικαιοσύνη να οδηγήσει άμεσα τους προφυλακισμένους σε δίκη. Τι να κάνουμε, ας εξετάσουμε και το γιατί συμβαίνει οι επίδοξοι εγκληματίες να αδιαφορούν για τους νόμους και γιατί αυτοί δεν τους αποτρέπουν στην τέλεση του εγκλήματος όπως αναφέρθηκα και πιο πάνω.

Να είστε καλά και χαίρομαι πολύ για την κουβεντούλα και την ανταλλαγή απόψεων μαζί σας.

Περαστικός είπε...

Ο υπερπληθυσμός στις φυλακές δεν είναι μόνο αποτέλεσμα του μεγάλου αριθμού μεταναστών που δεχόμαστε, κάτι που είναι σίγουρα ένα μεγάλο κοινωνικό ζήτημα από μόνο του που θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί και με τη βοήθεια της ΕΕ, αφού δικά της σύνορα είναι και τα σύνορά μας. Αυτή είναι μόνο μια πλευρά αυτού του ζητήματος, η άλλη πλευρά είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζονται όσοι παραβιάζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τη νομοθεσία περί ναρκωτικών ουσιών. Αν θυμάμαι καλά κάποιες στατιστικές, άνω του μισού του συνόλου των κρατουμένων, Ελλήνων και αλλοδαπών, βρίσκονται στις φυλακές για παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με τα ναρκωτικά. Αν συμπεριλάβουμε και τα εγκλήματα που εμμέσως συνδέονται με αυτά (ο χρήστης που κλέβει ή ληστεύει για να βρει τη δόση του) οι αριθμοί φουσκώνουν και άλλο. Μήπως θα έπρεπε να δούμε το θέμα της αποποινικοποίησης κάποιων ουσιών και γενικά της διαφορετικής αντιμετώπισης των χρηστών, αλλά και του ζητήματος ναρκωτικά; Αυτό θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο χρήσιμο και από τον περιορισμό των μεταναστών για το συγκεκριμένο πρόβλημα. Πώς γίνεται μια χώρα όπως η Ιταλία να έχει ένα κλάσμα μόνο των κρατουμένων που έχουμε εμείς με κατηγορίες για εμπορία παράνομων ουσιών;

Επίσης, φυσικά δεν μπορούμε να συγκρίνουμε κοινωνίες όπως, π.χ. της Σαουδικής Αραβίας με τη δική μας. Οι εντελώς διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες/θεσμοί/δομές/παραδόσεις/πολιτιστικό υπόβαθρο καθιστούν τις συγκρίσεις άνευ ουσιαστικής χρησιμότητας. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι πρόκειται για χώρες όπου η έννοια του δικαίου ερμηνεύεται, για να το θέσω ήπια, διαφορετικά από ό,τι σε εμάς. Για παράδειγμα, όταν ένας ντόπιος βιάσει τη μετανάστρια παραδουλεύτρα του δεν πρόκειται να έχει συνέπειες, ενώ δεν ισχύει απαραίτητα το ίδιο για το θύμα, αν τολμήσει να παραπονεθεί. Πάντως, θα δεχόμουν να συζητήσω ποινές όπως και ο ακρωτηριασμός των χεριών για τους κλέφτες αν μου βρείτε τρόπο μετά από μια έφεση με αθωωτική κατάληξη να ξαναφυτρώνει το χέρι ή αν εξασφαλίσετε το αλάνθαστο των δικαστικών αποφάσεων ή αν εξασφαλίσετε ότι θα κόβεται το χέρι και των πλουσίων και των υπουργών και των κάθε λογής ισχυρών που παρανομούν ή, π.χ., χαρίζουν δημόσια περιουσία σε μοναχούς-μπίζνεσμεν κλέβοντας πολλαπλάσια ποσά από τις τσέπες μας φορώντας γραβάτες και την εξουσία της υψηλής θέσης τους, διότι το νομικό και σωφρονιστικό σύστημα έχει και κοινωνικο-οικονομική-πολιτική διάσταση.

Ας μη λησμονούμε επίσης, για την εσφαλμένη σύνδεση απάνθρωπων ποινών με μια πιο ασφαλή κοινωνία, ότι σε πολλές χώρες αυτή διαψεύδεται, όπως για παράδειγμα σε πιο πολιτισμένες από εμάς χώρες, όπως στον μακρινό βορά, όπου εξαιρετικά καλές συνθήκες στις φυλακές και χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας συνυπάρχουν, το αντίθετο ισχύει σε χώρες, π.χ. όπως ακόμη και οι ΗΠΑ, όπου θανατική ποινή και υψηλή εγκληματικότητα συνυπάρχουν, ενώ σε ιστορικές περιόδους σε πολλές περιοχές της Γης συνυπήρξαν το έγκλημα και τα βασανιστήρια και οι θανατικές ποινές και τα "εξπρές του μεσονυκτίου". Κάποιοι πράγματι εκ του πονηρού ή παρασυρμένοι δέχονται ή υπονοούν το σκεπτικό "σκληρές συνθήκες φυλάκισης = χαμηλό έγκλημα". Αναλογιστείτε επίσης αν θέλουμε να ζούμε σε μια κοινωνία όπου ο γείτονάς μας δεν θα είναι απλώς δεσμοφύλακας, αλλά, ενδεχομένως, και βασανιστής. Η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΝ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ, ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ, ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΟΛΙΣΘΗΣΕΙ ΣΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ.

Αλλά όλα αυτά τα θέματα, αν και σημαντικά, λειτουργούν παραπειστικά και μας βγάζουν από το θέμα του συγκεκριμένου προβλήματος. Καλώς ή κακώς, αρέσει/δεν αρέσει σε μερικούς, το ποινικό μας σύστημα προβλέπει ποινές κάθειρξης, στέρησης της ελευθερίας, δεν προβλέπει ποινές στέρησης αξιοπρέπειας, δεν προβλέπει βασανισμούς, δεν προβλέπει βιασμούς, δεν προβλέπει συνθήκες εξαθλίωσης ή τη θανατική ποινή ή την καταστροφή της υγείας. Αντίθετα, υποτίθεται ότι προστατεύει βασικά δικαιώματα των κρατουμένων. Και όμως, οι θάνατοι στις ελληνικές φυλακές είναι εκατοντάδες και οι καταδικαστικές αποφάσεις στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρώπινων δικαιωμάτων για τη χώρα μας σε σχέση με τις συνθήκες κράτησης γεγονός. Ανεξαρτήτως των κοινωνικών ή άλλων ζητημάτων που δημιουργούν τον υπερπληθυσμό στις φυλακές και με δεδομένα αυτά, οφείλουμε ως κοινωνία, ως κράτος, να κάνουμε την αναγκαία επένδυση, να διαθέσουμε τους πόρους και να κάνουμε τις αναγκαίες ρυθμίσεις που θα εξασφαλίσουν το ελάχιστο των αποδεκτών συνθηκών διαβίωσης για ανθρώπινα όντα. Υπενθυμίζω, εξάλλου, ότι σχεδόν όλοι οι κρατούμενοι, πιο αργά ή πιο σύντομα θα ξαναβρεθούν στο δρόμο, δίπλα μας, θέλουμε αυτοί να είναι άνθρωποι που έχουν χάσει κάθε ίχνος ανθρωπιάς; Μας συμφέρει αυτό ως κοινωνία; Η λέξη σωφρονισμός πρέπει να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο στο καλούμενο "σωφρονιστικό" μας σύστημα, διότι αυτό είναι προς το συμφέρον όλων μας.

Τι εννοούμε όμως όταν μιλάμε για ανθρώπινες συνθήκες στις φυλακές, διότι κάπου νομίζω είδα και τη λέξη "σουίτες"; Εγώ θα φανταζόμουν, ιδανικά, το να είσαι σε ένα μικρό, αλλά ατομικό κελί, να υπάρχει ένα καθαρό μέρος για να κάνεις την ανάγκη σου χωρίς παρενοχλήσεις, μια γωνιά για να πλυθείς, προστασία από τη βία άλλων κρατουμένων ή και δεσμοφυλάκων, παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, ψυχιατρικής/ψυχολογικής υποστήριξης, ένα χώρο για να κάνεις κάποιες ώρες βόλτες κάτω από τον ουρανό. Να υπάρχει πρόσβαση σε βιβλία, ενδεχομένως σε κλειδωμένο Internet (χωρίς δυνατότητα αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή επικοινωνίας) και γενικά να παρέχονται όσα διασφαλίζουν τη δυνατότητα του κρατουμένου να μη χάσει ό,τι ανθρωπιά έχει, αλλά και την κατά το δυνατόν βελτίωσή του, μέσα από επιμορφωτικά και άλλα προγράμματα. Εγώ αυτές τις "σουίτες" φαντάζομαι.

Για να μην ξεχνιόμαστε, αντίθετα με τους περισσότερους που ενδεχομένων θεωρούν εαυτούς "σωστούς" και "καλούς" ανθρώπους και ότι οι φυλακές είναι μόνο για τους ελαττωματικούς και τα μιάσματα και ότι η κουρελιασμένη ελληνική δικαιοσύνη (που μάλλον σε εκδιδόμενη γυναίκα προσομοιάζει και όχι σε αγνή και χαμηλοβλεπούσα κόρη) είναι αδέκαστη, εγώ θεωρώ ότι υπό ορισμένες συνθήκες όλοι μας μπορεί να καταλήξουμε στη φυλακή, δικαίως ή αδίκως, ίσως και από μια παρόρμηση της στιγμής που θα μας κάνει να κάνουμε κάτι λίγο πιο ακραίο από ό,τι είχαμε υπολογίσει. Ο πολιτισμός μιας κοινωνίας φαίνεται από τις σκοτεινές γωνιές της, όχι από τις κεντρικές λεωφόρους, τα φτιασιδώματα και τις βιτρίνες της, ο πολιτισμός μας φαίνεται από τα δημόσια ψυχιατρεία και τις φυλακές. Οι απάνθρωπες συνθήκες στις φυλακές απαντώνται σε χώρες που κάθε άλλο παρά παραδείγματα προς μίμηση είναι. Τις ζηλεύει κάποιος αυτές μήπως; Καλά τα λόγια καφενέ (όταν κάποιος λέει να κόβονται τα χέρια των κλεφτών είναι λόγια του καφενέ, ασχέτως των περγαμηνών του), αλλά δεν λύνουν κανένα πρόβλημα, απλώς βοηθούν να περνάει η ώρα.

Περαστικός είπε...

Πάντοτε υπάρχουν λογικοφανή επιχειρήματα για να δικαιολογηθεί η χειρότερη κτηνωδία.

Frank Zappa We're Turning Again Live