Τα "μαστίγωματα" του Μάκη Τριανταφυλόπουλου
Δεν θα μιλήσω αν το "μαστίγωμα" στην ART ATHENA («Create an ever-lasting body»)του Λάμπρου Στεμνή είναι έργο τέχνης, (κι αν δεν είναι, ας βρεθεί ένας επίσημος να το προσδιορίσει) , ή αν είναι "καλή" ή "κακή" τέχνη. Δεν είμαι τεχνοκριτικός, δεν ήμουν στην ART ATHENA, αλλά είμαι σίγουρος ότι ξέρω κάποια παραπάνω πράγματα γύρω από τις τέχνες απ' ότι ο Μάκης Τριανταφυλόπουλος χτες στο ALTER.
Δεδομένα της περφόρμανς τα οποία πληροφορήθηκα από την εκπομπή του:
Άντρας γυμνός αυτομαστιγώνεται με ζώνη, και στην συνέχεια αφήνεται σε ένα θύτη να τον μαστιγώσει δεμένο πισθάγκωνα με σακούλα στο κεφάλι για 10 λεπτά. Έπειτα ζητάει από το κοινό αν θέλει να συνεχίσει. Η περφόρμανς έγινε σε κλειστά διαμορφωμένο χώρο με όλες τις προειδοποιήσεις για το περιεχόμενο, εν κοινή συναίνεση θύτη και θύματος και κράτησε μόνο 10 λεπτά. (αντίθετα με το βίντεο του Μάκη που έπαιζε δημόσια σε λούπα σε όλη την ώρα της εκπομπής.)
Ο Τριανταφυλόπουλος, όχι μόνο πήρε προς το τέλος της εκπομπής την δήλωση από την ART ATHENA για τον κλειστά διαμορφωμένο χώρο , όχι μόνο έκτοτε δεν ζήτησε συγνώμη για την παρατυπία του αφήνοντας ποιο πριν διάφορους ηθικολόγους να λένε "και άμα το δει κάποιο παιδί;", αλλά άρχισε να στήνει το γνωστό τηλεοπτικό του δικαστήριο για τον περφόρμερ λέγοντας πώς πρώτος αυτός το "αποκάλυψε" εφόσον οι κάμερες του Zougla.gr. συμπτωματικά ήταν εκεί. Αυτό φυσικά ήταν λάθος εφόσον το κόνσεπτ της περφορμανς ούτε ήταν άγνωστο και κρυφό (καλυμμένο από τα ευαίσθητα μάτια, ναι) αλλά είχε κυκλοφορήσει και στα δελτία τύπου. (Πώς το έμαθα πρώτα από την Ελευθεροτυπία πριν μου το "αποκαλύψει" ο Μάκης;).
Στην συνέχεια παίρνοντας ρόλο "τεχνοκριτικού" και με το πρόσχημα αν έχει όρια η τέχνη κάλεσε να μιλήσουν στο πάνελ διάφοροι τεχνοκριτικοί (κάποιοι υπέρ, κάποιοι κατά) και έναν βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας φανατικά κατά που προσπαθούσε να βρει "γέφυρες" ώστε τελικά να κάνει την προεκλογική καμπάνια με αποτέλεσμα να βγαίνει εκτός θέματος!
Συμπέρασμα; Όσοι ελάχιστοι μίλησαν για την ελευθερία της έκφρασης, δικαιολογώντας το "μαστίγωμα" ως καλλιτεχνική έκφραση, εκείνος έλεγε πως η άσκηση βίας είναι ποινική πράξη (αγνοώντας συστηματικά το γεγονός πώς γινόταν με κοινή συναίνεση ενήλικων Θύτη και Θύματος, και άρα μάλλον δεν μιλάμε για ποινική πράξη), πέταγε άδεια για να πιάσει γεμάτα, στιλ "που ξέρουμε γιατί το θύμα δέχτηκε να μαστιγωθεί, που ξέρουμε αν το κάνει για τα λεφτά ή την φήμη;" (ενώ ήταν δηλωμένο από ποιο πριν από το ίδιο το "θύμα" πως το κάνει αφιλοκερδώς), άρχισε να το συγκρίνει με το έργο με το δεμένου σκύλου για να πεθάνει (που όχι μόνο το ζώο στην πραγματικότητα ταϊζόταν κανονικά, αλλά έζησε), όχι μόνο απαξίωνε και χλεύαζε όχι μόνο τον περφόρμερ αλλά και κάθε άποψή υπέρ του, φτάνοντας να δηλώσει χαρακτηριστικά " Ρε δεν με παρατάτε με την κουλτούρα σας;"(Τι τους κάλεσε λοιπόν;) ή "δεν πάμε καλά σαν κοινωνία, σας το λέω ΕΓΩ!" (βάση ποιας κοινωνιολογικής ιδιότητας το λέτε αυτό κύριε Τριανταφυλόπουλε;), ή "Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει πρωτόγονες μεθόδους για να περάσει ένα μήνυμα" (Γνωρίζει άραγε πως ο Πικάσο επηρεάστηκε και χρησιμοποίησε τις αφρικάνικες μάσκες στην τέχνη του;).
Ο Μάκης φυσικά σαν γνήσιος λαϊκιστής, δεν φρόντισε να ενημερωθεί πριν την εκπομπή του και για άλλες μορφές έκφρασης ή περφορμανς που έχουνε γίνει παλαιότερα στην τέχνη, όπως αυτοευνουχισμοί, αυτοκτονίες, η το να σκαλίσει σε γλυπτό, όπως έκανε ένας καλλιτέχνης (μου διαφεύγει το όνομά του, αλλά δικαιολογούμαι ως θολοκουλτουρίαρης!), τον ανδριάντα του πορτρέτου του σε δικό του παγωμένο αίμα, πράγμα που θα του έδειχνε πώς τα όρια της τέχνης έχουν ανοίξει σε πολύ ποιό ακραία και αποκρουστικά θεάματα από ένα μαστίγωμα των 10 λεπτών.
Η όλη περφόρμανς δεν ακούστηκε πολύ, για να δικαιολογήσει μία ολόκληρη εκπομπή ο Τριανταφυλόπουλος. Αντίθετα, το προκλητικό σκίσιμο του Κορανίου από όργανα της τάξης, ή τις πλάτες που κάνανε τα ΜΑΤ αφήνοντας τους Χρυσαυγήτες ελεύθερους να πετάνε πέτρες και χειροβομβίδες κρότου λάμψης στο χώρο του Εφετείου, ή έστω να κάνει μία εκπομπή για την βομβιστική επίθεση που δέχτηκαν οι μουσουλμάνοι σε υπόγειο χώρο διαμορφωμένο σε τζαμί (εφόσον δεν τους επιτρέπεται να χτίσουν ένα επίσημο), όχι μόνο ακούστηκαν και μαθεύτηκαν, αλλά αποτελούν μεγαλύτερο κοινωνικό σκάνδαλο από τι παρουσιάζεται στην ART ATHENA. Γιατί λοιπόν ένας Τριανταφυλόπουλος να μην ασχοληθεί με αυτά; Τον ενοχλεί περισσότερο; Ξέμεινε από θεματολογία; Ή μήπως το συγκεκριμένο του φάνηκε ποιο εύκολος στόχος από το να ασχοληθεί με τα κακώς κείμενα της αστυνομίας;
Δεδομένα της περφόρμανς τα οποία πληροφορήθηκα από την εκπομπή του:
Άντρας γυμνός αυτομαστιγώνεται με ζώνη, και στην συνέχεια αφήνεται σε ένα θύτη να τον μαστιγώσει δεμένο πισθάγκωνα με σακούλα στο κεφάλι για 10 λεπτά. Έπειτα ζητάει από το κοινό αν θέλει να συνεχίσει. Η περφόρμανς έγινε σε κλειστά διαμορφωμένο χώρο με όλες τις προειδοποιήσεις για το περιεχόμενο, εν κοινή συναίνεση θύτη και θύματος και κράτησε μόνο 10 λεπτά. (αντίθετα με το βίντεο του Μάκη που έπαιζε δημόσια σε λούπα σε όλη την ώρα της εκπομπής.)
Ο Τριανταφυλόπουλος, όχι μόνο πήρε προς το τέλος της εκπομπής την δήλωση από την ART ATHENA για τον κλειστά διαμορφωμένο χώρο , όχι μόνο έκτοτε δεν ζήτησε συγνώμη για την παρατυπία του αφήνοντας ποιο πριν διάφορους ηθικολόγους να λένε "και άμα το δει κάποιο παιδί;", αλλά άρχισε να στήνει το γνωστό τηλεοπτικό του δικαστήριο για τον περφόρμερ λέγοντας πώς πρώτος αυτός το "αποκάλυψε" εφόσον οι κάμερες του Zougla.gr. συμπτωματικά ήταν εκεί. Αυτό φυσικά ήταν λάθος εφόσον το κόνσεπτ της περφορμανς ούτε ήταν άγνωστο και κρυφό (καλυμμένο από τα ευαίσθητα μάτια, ναι) αλλά είχε κυκλοφορήσει και στα δελτία τύπου. (Πώς το έμαθα πρώτα από την Ελευθεροτυπία πριν μου το "αποκαλύψει" ο Μάκης;).
Στην συνέχεια παίρνοντας ρόλο "τεχνοκριτικού" και με το πρόσχημα αν έχει όρια η τέχνη κάλεσε να μιλήσουν στο πάνελ διάφοροι τεχνοκριτικοί (κάποιοι υπέρ, κάποιοι κατά) και έναν βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας φανατικά κατά που προσπαθούσε να βρει "γέφυρες" ώστε τελικά να κάνει την προεκλογική καμπάνια με αποτέλεσμα να βγαίνει εκτός θέματος!
Συμπέρασμα; Όσοι ελάχιστοι μίλησαν για την ελευθερία της έκφρασης, δικαιολογώντας το "μαστίγωμα" ως καλλιτεχνική έκφραση, εκείνος έλεγε πως η άσκηση βίας είναι ποινική πράξη (αγνοώντας συστηματικά το γεγονός πώς γινόταν με κοινή συναίνεση ενήλικων Θύτη και Θύματος, και άρα μάλλον δεν μιλάμε για ποινική πράξη), πέταγε άδεια για να πιάσει γεμάτα, στιλ "που ξέρουμε γιατί το θύμα δέχτηκε να μαστιγωθεί, που ξέρουμε αν το κάνει για τα λεφτά ή την φήμη;" (ενώ ήταν δηλωμένο από ποιο πριν από το ίδιο το "θύμα" πως το κάνει αφιλοκερδώς), άρχισε να το συγκρίνει με το έργο με το δεμένου σκύλου για να πεθάνει (που όχι μόνο το ζώο στην πραγματικότητα ταϊζόταν κανονικά, αλλά έζησε), όχι μόνο απαξίωνε και χλεύαζε όχι μόνο τον περφόρμερ αλλά και κάθε άποψή υπέρ του, φτάνοντας να δηλώσει χαρακτηριστικά " Ρε δεν με παρατάτε με την κουλτούρα σας;"(Τι τους κάλεσε λοιπόν;) ή "δεν πάμε καλά σαν κοινωνία, σας το λέω ΕΓΩ!" (βάση ποιας κοινωνιολογικής ιδιότητας το λέτε αυτό κύριε Τριανταφυλόπουλε;), ή "Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει πρωτόγονες μεθόδους για να περάσει ένα μήνυμα" (Γνωρίζει άραγε πως ο Πικάσο επηρεάστηκε και χρησιμοποίησε τις αφρικάνικες μάσκες στην τέχνη του;).
Ο Μάκης φυσικά σαν γνήσιος λαϊκιστής, δεν φρόντισε να ενημερωθεί πριν την εκπομπή του και για άλλες μορφές έκφρασης ή περφορμανς που έχουνε γίνει παλαιότερα στην τέχνη, όπως αυτοευνουχισμοί, αυτοκτονίες, η το να σκαλίσει σε γλυπτό, όπως έκανε ένας καλλιτέχνης (μου διαφεύγει το όνομά του, αλλά δικαιολογούμαι ως θολοκουλτουρίαρης!), τον ανδριάντα του πορτρέτου του σε δικό του παγωμένο αίμα, πράγμα που θα του έδειχνε πώς τα όρια της τέχνης έχουν ανοίξει σε πολύ ποιό ακραία και αποκρουστικά θεάματα από ένα μαστίγωμα των 10 λεπτών.
Η όλη περφόρμανς δεν ακούστηκε πολύ, για να δικαιολογήσει μία ολόκληρη εκπομπή ο Τριανταφυλόπουλος. Αντίθετα, το προκλητικό σκίσιμο του Κορανίου από όργανα της τάξης, ή τις πλάτες που κάνανε τα ΜΑΤ αφήνοντας τους Χρυσαυγήτες ελεύθερους να πετάνε πέτρες και χειροβομβίδες κρότου λάμψης στο χώρο του Εφετείου, ή έστω να κάνει μία εκπομπή για την βομβιστική επίθεση που δέχτηκαν οι μουσουλμάνοι σε υπόγειο χώρο διαμορφωμένο σε τζαμί (εφόσον δεν τους επιτρέπεται να χτίσουν ένα επίσημο), όχι μόνο ακούστηκαν και μαθεύτηκαν, αλλά αποτελούν μεγαλύτερο κοινωνικό σκάνδαλο από τι παρουσιάζεται στην ART ATHENA. Γιατί λοιπόν ένας Τριανταφυλόπουλος να μην ασχοληθεί με αυτά; Τον ενοχλεί περισσότερο; Ξέμεινε από θεματολογία; Ή μήπως το συγκεκριμένο του φάνηκε ποιο εύκολος στόχος από το να ασχοληθεί με τα κακώς κείμενα της αστυνομίας;
9 σχόλια:
Μία απάντηση από το blog της Πετρούλας που σβήνει τα σχόλια μου και σας αφορά και εσάς που υβρίζετε τους συνομιλητές σας επειδή δεν αντέχετε την άλλη άποψη.
--------------------------------
Έχει πολύ πλάκα να υβρίζετε τους συνομιλητές σας με τους οποίους διαφωνείτε και να σβήνετε και τα σχόλια τους επειδή δεν μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε με στοιχεία και επιχειρήματα. Η πλάκα είναι βασικά στο ότι το παίζετε δημοκράτες ενώ είστε στην πράξη οι χείριστοι φασίστες γιατί μόνο η πράξη μετράει στον φασισμό και στα πάντα. Ο φασισμός δεν είναι προνόμιο κανενός παρά μόνο αυτών που τον εφαρμόζουν στην πράξη. Και αυτοί ο φασίστες είστε εσείς, εσείς που χρησιμοποιείτε τους μετανάστες και τους παρακινείτε σε προβοκατόρικες ενέργειες με σκοπό να πετύχετε τους σκοτεινούς σκοπούς σας. Δεν τα λέω εγώ αυτά, τα λέει ο πρόεδρος των μουσουλμάνων Ελλάδας ο Ναίμ Ελγαντούρ. Δείτε εδώ:
www.youtube.com/watch?v=OixlHWyXgSY
Επαναλαμβάνω για να το εμπεδώσετε και βρίστε με όσο θέλετε, εσείς ξεφτιλίζεστε. Εγώ πάντα μιλώ με στοιχεία και επιχειρήματα και γιαυτό και σβήνετε τα σχόλια μου και με υβρίζετε γιατί εσείς δεν έχετε ούτε στοιχεία ούτε επιχειρήματα και δεν αντέχετε τον αντίλογο γιατί είστε προ πολλού κολλημένοι στον τοίχο.. Σας έμαθαν να ευλογάτε τα γένια σας μεταξύ σας και αυτό είναι πολύ βαρετό κάτι σαν την μαλακία, σπορ το οποίο σας είναι, όπως αποδεικνύεται, πολύ προσφιλές...
Τι τρέχει Ιματζινος; Αρχίζουμε να νιώθουμε τον ρατσισμό και την απόρριψη στο πετσί μας;
Όχι φυσικά Yellow. Κανένα ρατσισμό και απόρριψη δεν νοιώθω στο πετσί μου. Απλά σας κολλάω στον τοίχο ακόμα περισσότερο για να μη μιλάτε εκεί που δε σας παίρνει, βασικά μιλάμε για κανονικό σοβάτισμα στον τοίχο και όχι απλό κόλλημα...
Έχεις ένα πολύ φτωχό λεξιλόγιο το οποίο και επαναλαμβάνεται. Μέσα σε δύο συνεχόμενες προτάσεις χρησιμοποίησες δύο φορές τις ίδιες λέξεις.
Εάν ο Imaginos (και πολλοί άλλοι!) είχε πληροφορηθεί έγκαιρα το αποτέλεσμα του αγώνα Πάμισος-Αχιλλεύς Καμαρών, όπου θριάμβευσε το διαπλανητικό δίδυμο Μπούρδας-Φαρούκ, ίσως να μη χρειαζόταν αναβάθμιση της σειριακής καλωδίωσης των busters του πεπαλαιωμένου TorsoV 567 νανοεπεξεργαστή των δεδομένων του. Έτσι ωθούνται οι καλλιτέχνες στο αυτομαστίγωμα, ενώ μια απλή μετατροπή του flow rotator σε περιβάλλον TrensoR θα έλυνε το πρόβλημα των vibe spinners. Αν κάνω λάθος, να μου το πείτε.
ΥΓ Το αποτέλεσμα ήταν 3-4!
Μήπως προέτρεψε το κοινό Του να πάει στις 7 Ιουνιου στη... θάλασσα..? :)
Υπάρχει ακόμα ο Μάκης, ε;
Κι αν δεν υπήρχε θα έπρεπε να τον εφεύρουν.
Ίσως να είναι πρόβλημα τελικά η ζωή χωρίς τιβί: εξαφανίζοντας τους μάκηδες από μπροστά μου, σχεδόν έχω πιστέψει πως δεν υπάρχουν.
Κι επειδή δεν αντέχω άλλο θυμό λέω: ας μην περιμένουμε τίποτα καλύτερο. Θα ζήσει η τέχνη και χωρίς τους νοικοκύρηδες του Μάκη. Όσο του κόβει του καθενός.
@Ευγένιος Ραμίρεζ:
Δηλαδή, νικάμε!
@Rodia:
Αυτός θα πάει με το σκάφος...
@inco:
Ξανανοίγοντας την TV ξανανοίξαμε τους ασκούς του διαβόλου...
Μπραβο ρε Yellow. Πλανιεμαι στη Blogοσφαιρα και ολο μαλακιες βλεπω να γραφονται επι του θεματος... Επιτελους ενα καλο post!
Να σημειωσω επισης το εξης:
η παρακολουθηση της performance οπως ειπες ηταν προαιρετικη και υπηρχε προειδοποιηση για τους ενηλικες και παιδια. Ο Μακης ηταν αυτος που εισεβαλε στα σπιτια του κοσμου και επεβαλε ουσιαστικα την παρακολουθηση της performance (ειτε επειδη ειναι βλακας, ειτε για να προκαταλαβει εντυπωσεις). Αλλα φυσικα ο πυροβολημενος ειναι στο απυροβλητο, ως συνηθως...
Δημοσίευση σχολίου