Εξώφυλλο από το κόμικ μαρτυρία για το Άουσβιτς "MAUS", του Art Spiegelman Απο το "
Στήλη Άλατος" :
Ναι, «Πλευρήτιδα» με «η» και όχι με «ι». Όπως και ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Πλεύρης χαρακτηρίζει έναν λαό ολόκληρο ως «παράσιτο» έτσι και εμείς θα τον τοποθετήσουμε στον κάδο των σκουπιδιών, των αποβλήτων και μάλιστα των…τοξικών μιας που η «σκέψη» του δηλητηριάζει επικίνδυνα, κατά τη γνώμη μας πάντα, τους ανθρώπους.
Υποθέτω ο κύριος Πλεύρης δεν έχει επίσης κανένα πρόβλημα να τον χαρακτηρίσω μιασματικό, άρρωστο, υπάνθρωπο, βρωμερό, ύποπτο. Είναι φαντάζομαι αρκετά…διανοούμενος για να δεχτεί κατάμουτρα και μάλιστα χαμογελαστά , όλους τους χαρακτηρισμούς που ο ίδιος κατά κόρον χρησιμοποιεί για Άλλους.
Ο κος Πλεύρης, όπως αρκετοί γνωρίζετε, είναι ο «ιδεολογικός μπαμπάκας» του Εθνικοσοσιαλισμού στην Ελλάδα, είναι αυτός που καταλογίζει στον Χίτλερ δύο τεράστια σφάλματα.
1ον δεν απήλλαξε την ανθρωπότητα από όλους τους Εβραίους πολίτες και
2ον δεν χρησιμοποίησε τα ειδικά χημικά όπλα που διέθετε η Γερμανία, προκειμένου να εξοντώσει κάθε άλλη φυλή πλην της Λευκής στον ευρωπαϊκό χώρο.
Αυτά που διαβάζετε, δεν είναι δικές μου ερμηνείες στο «έργο» αυτού του βαθειά διαταραγμένου ανθρώπου, είναι οι κατά λέξη μεταφερμένες φράσεις του.
Αν αναρωτιέστε γιατί θυμήθηκα αυτό το φάντασμα , είναι γιατί στις 3 Δεκεμβρίου ξεκινάει στην Αθήνα η δίκη του κου Πλεύρη. Και το ερώτημα που βάζουν αρκετοί είναι: Μπορεί να δικασθεί η άποψη; Δεν είναι δικαίωμα του κάθε ένα να διατυπώνει με όποιον νόμιμο τρόπο θέλει άποψη;
Δεν είμαι νομικός για να ξετυλίξω εδώ μία περί Δικαίου αγόρευση. Ωστόσο γνωρίζω το αυτονόητο, γνωρίζω πως όποιος ωθεί στο έγκλημα άλλους, είναι ηθικός αυτουργός στην δυνάμει παρανομία. Και ο κος Πλεύρης, είναι στα δικά μου τα μάτια τουλάχιστον ήδη καταδικασμένος για εξώθηση τρίτων σε βίαιες και εγκληματικές πράξεις.
Ο λόγος απλός. Όταν κατά συρροή μέσα από τα βιβλία του, τις εκπομπές του στην τηλεόραση σε κάποια περιθωριακά κανάλια , μέσα από τα άρθρα του «διδάσκει» επίμονα πως μία κατηγορία ανθρώπων που μάλιστα συνιστά φυλή, έθνος, λαό, είναι «παράσιτο» ή πως –αν είναι δυνατόν- η …εβραϊκότητα και η ανθρώπινη ιδιότητα είναι αντιφατικές, τότε ναι, είναι πολύ εύκολο να παρασύρεις κάποιον ή κάποιους στο συμπέρασμα πως η ζωή ενός Εβραίου δεν έχει καμία απολύτως αξία, άρα μπορεί να εξοντωθεί χωρίς κανέναν ενδοιασμό.
Και μάλιστα κατά τον κύριο Πλεύρη, μια τέτοια πράξη, θα είναι ενέργεια….καθαρισμού της κοινωνίας.
Θα παρακολουθήσουμε τη δίκη του κου Πλεύρη. Και πραγματικά, ως πολίτες θα προσμένουμε σε μία παραδειγματική καταδίκη αυτού του ανθρωποειδούς. (ε κύριε Πλεύρη; Ωραίοι δεν είναι οι χαρακτηρισμοί σας;)
Ερώτηση προς όλους: Αν κάποιος έγραφε διαρκώς και επιμόνως και εκθείαζε ας πούμε την πρακτική της 17 Νοέμβρη ή της ομάδας Μπάαντερ Μάϊνχοφ στη Γερμανία του 70 δεν θα έμπαινε στο στόχαστρο της εξουσίας;
Δεν θα δικάζονταν για «εξύμνηση της τρομοκρατίας» σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία; Η απάντηση είναι απλά «ναι».
Ε! Αυτό ζητάμε. Να χώσουν τον Πλεύρη στο πιο βαθύ μπουντρούμι για εξύμνηση της Ναζιστικής Τρομοκρατίας και για εξώθηση σε πράξεις βίας.
Η Δημοκρατία, είναι ανοιχτή, αλλά κάποιες φορές οφείλει να υπερασπίζεται τον εαυτό της.
Γιώργος Πήττας
10 σχόλια:
Αν και μου δόθηκε η τιμή να αναρτήσω το κείμενο, αισθάνομαι πώς πρέπει να αφήσω ένα σχόλιο αυτογκόλ στο δικό μου πόστ:
Δεν συμφωνώ απόλυτα με τον συγγραφέα του κειμένου, Γ. Πήττα στο «ηθικό αυτουργό σε εγκλήματα» για τον Πλεύρη. Φυσικά, δεν δικαιολογώ ναζιστικά έκτροπα και ενέργειες βίας, δεν ενστερνίζομαι κανέναν εθνικισμό, ούτε θα κάνω το δικηγόρο αυτής της γέρικης ξεδοντιασμένης οχιάς. Απλώς προβληματίζομαι και γω εφόσον λέμε ότι πρέπει να υπάρχει ελευθερία έκφρασης και ιδεών απ΄οπου και αν προέρχονται, μας αρέσουν δεν μας αρέσουν.
Ο Πλεύρης μπορεί να έχει όλα τα ελαττώματα ενός πολίτη φασίστα (προτερήματα στο δικό του μυαλό), σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι ο Χίτλερ η κάποιος εγκληματίας πολέμου ώστε να τον κατηγορήσουμε για αυτουργό σε εγκληματικές ενέργειες.
Αν εκθειάζω τις πράξεις του Μπίν Λάντεν, είμαι αυτομάτως και δολοφόνος; Αν εκθειάζω την ηρωίνη γίνομαι αυτομάτως υπεύθυνος όλων των θανάτων από πρέζα;
Το μαχαίρι είναι ένοχο για το φόνο ή αυτός που το κρατάει;
Υ.Γ. Γιώργο, μη με παρεξηγήσεις. Μου αρέσει το κείμενο σου και συμφωνώ μαζί του σε πάρα πολλά. Δεν ξέρω το χρόνο σου βέβαια, αλλά αν βρεθείς κατά δω μεριά, θα ήθελα να το συζητήσουμε.
Ωραια, δεν συμφωνεις και δικαιωμα σου. Και'γω δεν θα συμφωνουσα, αν δεν το σκεφτομουν καπως ετσι: Με την ιδια λογικη δλδ που επιτρεπεται να κυκλοφορει το βιβλιο της Μαριας_που_νικησε_το_AIDS και με/μας αφηνει ελευθερη/ους να αποφασισουμε τι θα κανουμε -αν θα φοραμε προφυλακτικο η οχι...
δες εδω, εδω και εδω
http://arkoudos.com/blog/?p=876
http://blog.dontkissthefrog.net/2006/06/01/hiv-denial/
http://rodiat2.blogspot.com/2006/06/blog-post_02.html
Θελει θωρακιση η Δημοκρατια, τουλαχιστον μεχρι να εχουν οι πολιτες την ιδια μορφωση και ισαμε να αναπτυξουν αντιστασεις. Μη νομιζουμε οτι "οταν παθουμε θα μαθουμε" γιατι τα πολλα μαθηματα μπορει να μας... ξεκανουν!!!:-)))
"Το μαχαίρι είναι ένοχο για το φόνο ή αυτός που το κρατάει;"
Είναι όμως ένοχος και αυτός που το δίνει σε έναν εν δυνάμει δολοφόνο.
(και από νομικής απόψεως)
@Ροδιά:
Αυτό που προτείνω σαν γενική αρχή είναι ενημερωση και κρίση για κάθε πλευρά ενός θέματος.Όχι απαγόρευση σαν να είμαστε οι νταντάδες κάποιων που θα τους πουμε τι να ακούσουν και τι οχι.
Εχεις δίκιο, ίσως οι περισσότεροι να είναι ακόμα "ανώριμοι" ακόμα για κάτι τέτοιο αλλά δεν θα οριμασουν με τις απαγορευσεις. Και να δικαστει ο Πλέυρης πχ, θα βγεί κάποιος άλλος αντίστιχος ή χειρότερος. (Ασε που θα δωσεις λαβες στον φασίστα να μιλαει για καταπάτηση ελευθερίας του λόγου που θα είναι κομικοτραγικο!)
@Spy:
Ο δολοφόνος αν θέλει και το αποφασίσει έχει τα δικά του μαχαίρια ακονισμένα απο πρίν.
Ποιός ορίζει τα όρια της "δημοκρατίας"?
Σήμερα και αύριο, η "πλειοψηφία" ή οι κυβερνώντες (θα) καθορίζουν τους εχθρούς της?
Μα από τέτοιους "εχθρούς" προηγουμένων ετών και αιώνων είμαστε τώρα σε τούτη δω τη θέση να διαλεγόμαστε!
Με τη λογική των "ορίων" αν νοιώθει η "δημοκρατία" απειλή από τους αναρχικούς π.χ., θα τους θέσει εκτός νόμου μόνο και μόνο για την ιδεολογία που πρεσβεύουν?
Καλημέρα Μεσαίωνα! (αν και φοβάμαι ότι είμαστε στην καλησπέρα!)
btw, Yellow kid,
ανταποκρίθηκα έστω -σύνηθες για μένα- καθυστερημένα στο παιχνίδι...
Βρήκα και διάβασα αποσπάσματα απο τα κείμενα του Πλέυρη για τα οποία τον στέλνουν στα διαστήρια και πού όντως δεν κάνει απλή προπαγάνδα ή γράφει τις φασιστικές του ιδεούλες όπως αρχικά νόμιζα, αντίθετα προτρέπει τους αναγνώστες σε εγλήματα φυλής. (Προσωπικά δεν περίμενα να είναι τόσο χοντρά.)
Συζήτησα και με φίλους, τούς έδειξα τις αντιρρήσεις που έγραψα για το άρθρο, τους έδειξα τα κείμενα του και κατέληξα στα εξής:
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα νόμο τα κείμενα του Πλέυρη είναι όντως δικάσιμα.
Επομένως με αυτήν την κοινωνία και με αυτούς τους νόμους που προσπαθούν να προστατεύσουν περισσότερο τα ανθρωπινα δικαιώματα απο το δικαίωμα κάποιου να τα προσβάλει, οχι μόνο δεν του επιτρέπεται να τα δημοσιοποιεί, αλλά τρωει και πρόστιμο αν το κάνει.
Συμφωνώ με αυτόν τον νόμο ή οχι προκειμένου να δικαιώσω τον καθε Πλεύρη να εχει την άποψη του;
Δύσκολα να πώ με ενα Ναι ή ενα Οχι.
Η αλλή και η βαθύτερη αντίρρηση είναι οτι με αυτούς τους νόμους δεν μπορούμε να έχουμε απολύτη ελευθερία. Εχουμε "μερική" ελέυθερία, αρά τελικά δεν είμαστε Έλεύθεροι. Θα θέλαμε κάτι τέτοιο;
Η Ελευθερία είναι πουτάνα! Είχε δίκιο αυτός ο μουρλός που το έγραψε στο γκράφιτι.
Οι νόμοι μπορεί να αλλάξουν αν η κοινωνία το θελήσει. Ομως παντα κάποιοι δεν θα είναι ευτυχισμένοι με αυτούς και κάποιοι άλλοι μήν πιστέυοντας και ακολουθωντας αυτούς τους νόμους θα ζούν παρα-νομώντας.Αυτό ακριβώς κάνει και ο Πλέυρης και καλώς η κακώς για την Άξία της Ελέυθερίας, ορθως δικάζεται.
Να κάνουμε την δημοκρατία μας τέτοια που να μην απειλείται από κανέναν Πλεύρη, να είναι οι Πολίτες της μορφωμένοι και συνηδειτοποιημένοι, αυτό είναι το ζητούμενο
ως τότε, όπως λέει και η Ροδιά, χρειάζεται θωράκιση
Δεν έχω διαβάσει Πλεύρη, αλλά έστω κι αν όντως προτρέπει σε εγκλήματα, δεν ειμαι και σίγουρος πως η απάντηση είναι να φιμωθεί ο Πλεύρης προληπτικά, γι αυτό και δεν ανάρτησα το κείμενο του φίλου Γιώργου
εκ πρώτης όψεως, όχι, δεν είναι αυτός ο τρόπος...
πάντως θα το επεξεργαστώ Σ;))))
Θα σου έβαζα τις φωνές Κιντ μόλις διάβασα την αναδημοσίευσή σου αλλά ευτυχώς τις έβαλες εσύ στον εαυτό σου. Εξυπνο.
Ξυπνήσαμε με άγριες διαθέσεις,Ούρφους! Μπράβο σου!
Δημοσίευση σχολίου