"Ρώτησα τον κύριο Βαν ποια μαθήματα πρέπει να πάρω για να γίνω συγγραφέας κωμικών επεισοδίων για την τηλεόραση. Ο κύριος Βαν είπε οτι δεν χρειάζεται κανένα προσόν, αρκεί να' σαι διανοητικά καθηστερημένος."
Σου Ταουνσεντ : Το κρυφό ημερολόγιο του Αντριαν Μολ



26.3.08

Δες την αλλιώς! (Και βούλωσ’ το!)

Ένας από τους ποιο αξιόλογους καλλιτέχνες (και) μπλόγκερ, ο Περαστικός με όλη του την ειλικρίνεια χαριτωμένα με αποκάλεσε…παραπονιάρη! Δεν του κρατάω κακία. Γιατί η αλήθεια είναι πως έχω την βίδα να στραβώνω με κάποιες από τις διαφημίσεις που βλέπω στο δρόμο , όπως αυτές της νέας καμπάνιας του Molto τις οποίες και θεωρώ ιδεολογικά απαράδεκτες. Γιατί; Κοιτάξτε αυτήν.

Αρχικά η έννοια της λέξης «ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ» κρύβει μέσα συνειδητοποίηση της πραγματικότητας μας. Θα πρέπει να εθελοτυφλείς και να χαμογελάς σαν τον πρωθυπουργό μας αν νομίζεις πως όλα είναι ρόδινα, αίσια, και πως τα στρουμφάκια επιστρέφουν από την δουλειά τραγουδώντας! Ποιος δεν θέλει να δει ότι γαμήσαμε το περιβάλλον μας , τον πολιτισμό μας, και τις ιδέες μας; Το να καλύπτουμε λοιπόν επιφανειακά την απαισιοδοξία μας απλώς με μία ακόμα μαλακία από το περίπτερο, δηλαδή με κάτι που θα μας χορτάσει την στομάχα για ένα λεπτό και μετά θα μας φορτώσει θερμίδες με την ελπίδα πώς όλα θα αλλάξουν στο καλύτερο, δεν είναι και η καλύτερη δυνατή λύση απέναντι στα προβλήματα που προανέφερα.

Κάτι χειρότερο όμως συμβαίνει και με την ιδέα της λέξης «ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ». Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα όταν από την αντίδραση που οφείλει και είναι υγιές να έχει κάποιος ώστε να μην νιώθει πρόβατο, περνάει στην δράση, αλλά τι σόι δράση είναι αυτή το να καταναλώνεις κρουασάν; Αν δεν έχουμε ψωμί να φάμε παντεσπάνι; Είναι με τα καλά τους οι συνθηματολόγ(ι)οι των διαφημίσεων;


Ναι φίλε μου. Στη τελική, έκανα αυτό που είπες. Την είδα αλλιώς απ΄αυτό που ίσως θα ήθελες αλλά εσύ μου το πρότεινες!

11 σχόλια:

πετρούλα είπε...

ε μην τρως κι εσυ μολτο

της βροχής και του χειμώνα.. είπε...

Πολύ χαίρομαι που ενόχλησε και άλλους αυτή η διαφήμιση..Πέρα από το "σύνθημα" και η όλη αισθητική είναι κακόγουστα σαχλή και δήθεν "νεανική".

BioLogos είπε...

Ειδικά η διαφήμιση στην τηλεόραση (είσαι ευλογημένος που δεν παρακολουθείς) είναι μια πατάτα ολκής.

Εύγε!

περαστικός είπε...

Καλημέρα και ευχαριστώ για τους χαρακτηρισμούς :) Συμφωνώ σε όλα, ειρωνική, για τις διαφημίσεις, ήταν η αναφορά. Και εμένα με εκνευρίζει αυτό το ψευτοεπαναστατικό - ψευτονεανικό - ψευτο-οτιδήποτε των διαφημίσεων, ιδίως όταν προσπαθούν να σε πείσουν ότι πρέπει να είσαι ευτυχισμένος στα όρια το οργασμού επειδή θα χρωστάς για τα υπόλοιπα πενήντα χρόνια της ζωής σου στην Α ή στη Β τράπεζα.

περαστικός είπε...

Πάντως, κάποιες τηλεοπτικές διαφημίσεις αξίζουν περισσότερο από το πρόγραμμα, ιδίως των ιδιωτικών σταθμών, θυμάμαι εκείνη τη διαφήμιση για το ουίσκι όπου ένα κινούμενο σχέδιο περιπλανιόταν σε "ζωντανεμένα" ζωγραφικά έργα μεγάλων ζωγράφων.

pastaflora είπε...

Τι βάρβαρη κι αυτή η φυλή των διαφημιστάδων! Ζει σ' ένα παράλληλο σύμπαν πετώντας μας στη μούρη κουτόχορτο την ώρα που ίδια σνιφάρει αρειμανίως κόκα.

Yellow Kid είπε...

@Πετρούλα:
Εγω μπορεί να μην τρώω μόλτο, τρώω όμς στην μάπα τις διαφημήσεις της.

@Βροχή:
Εγω να δείς πόσο χάιρμαι που ενόχλησε κι αλλους! We're not alone!

@Βιολόγε:
Γιατί βρίζετε τις πατάτες, κύριε; Ως βιολόγος οφείλετε να τις σέβεστε!

Yellow Kid είπε...

@Περαστικέ:

Να πώ την μαυρη αληθεια και μένα με είχε εντυπωσιασει εκεινη η διαφήμιση, και είχα μάλιστα μια πολύ έντονη διαφωνία με κάποιους φίλους αν ήταν η αποδειξη πως η διαφήμηση είναι τέχνη. Πάντως θα όσο θα συνοδεύται απο μιά μάρκα ουίσκι, εχω τις αμφιβολίες μου.

@ Πέστα ρε Πάστα! Γι' αυτό σε πάω!

incontinentia είπε...

Περί εταιρειών, διαφήμισης και τέχνης: απλά,και μόνο το λογότυπο της εταιρείας δίπλα/πάνω/κάτω από ένα έργο ακυρώνει το περιεχόμενο.Δεν αμφισβητείς την καλή δουλειά όταν τη δεις, αλλά δεν ξεχνιέσαι: θέλει να πουλήσει κάτι, κι είσαι στο target group. Δεν ψαρώνεις.Δεν μπορώ να προσδιορίσω τι είναι η τέχνη αλλά σίγουρα δεν είναι αυτό. Ceci est une pipe.

mane-tarious είπε...

Χα... μόλις μπήκα να γράψω αυτό που έχει ήδη γράψει η πασταφλώρα!
Φοβερό, δεν ήξερα οτι το ξέρουν όλοι αυτό το συνήθειο των διαφημιστάδων και τον γραφιστών.
Αυτός ήταν κι ένας λόγος που εγκατέλειψα την γραφιστική...ήταν αδύνατον να συνεννοηθώ με ανθρώπους από το παράλληλο σύμπαν...
Παρ' όλ' αυτά έχω μια ανάρτηση που μπορεί να δείς τις διαφημίσεις με άλλο μάτι, από την "καλλιτεχνική" τους πλευρά (ε, καλά κάνε και μια προσπάθεια).

:))) Καλό βράδυ!

Yellow Kid είπε...

I rest my case!

Frank Zappa We're Turning Again Live