Σαν το σκυλί στην Τέχνη….
Χτες βράδυ, έπεσα σε ένα συγκλονιστικό πόστ του pølsemannen που σύμφωνα με τα λεγόμενα του , ένας καλλιτέχνης έδεσε ένα σκυλί σε μία γκαλερί και τον άφησε να πεθάνει από την πεινά και την δίψα. Σήμερα το πρωί, στο πόστ της Lucha Libre διάβασα ακριβώς το ίδιο. Φυσικό είναι πως μέσα μου άρχισαν να παλεύουνε δύο αντικρουόμενα συναισθήματα: Μεταξύ της Ελευθερίας Της Τέχνης και της ζωοφιλίας μου. Πόσο υποκριτής θα ήμουνα αν υποστήριζα το ένα έναντι του αλλού, εφόσον συνηθίζεται πώς αν είσαι ζωόφιλος, σέβεσαι και την τέχνη; Θα ήμουν επίσης υποκριτής (και θέλω εδώ να με αναγνωρίσετε την ειλικρίνεια μου) αν έβγαινα και φώναζα «αίσχος τι πράγματα είναι αυτά, κτήνος καλλιτέχνη». Δεν έχω κάνει και πάρα πολύ για τα αδέσποτα. Και εγώ θυμώνω με αυτούς που φωλεύουν σκύλους και αλλά ζώα, αλλά ξέρω πως δεν βοηθάω όμως πολύ τα πράγματα. Δεν ξέρω και αν μπορώ να βοηθήσω λιγάκι με αυτό το λίνκ.
17 σχόλια:
YK ήταν από τις πιο ψύχραιμες παρουσιάσεις του θέματος.Καμιά φορά όταν παγιδεύεται το μάτι μόνο σε ένα κομμάτι του φάσματος ενός θέματος, τότε τα συμπεράσματα που θα εξαχνθούν θα είναι μονομερή και δίχως ουσία...με λίγα λόγια φωνές για μπανεράκια και μπλογκοκινητοποιήσεις δίχως ουσία.
Ένα hoax είναι και τζάμπα διαφήμιση μην ξεχνιόμαστε και πάνω από όλα ας μην τσιμπάμε!
Και εγώ το ελπίζω Βιολόγε, γιατί συνηθως τις κτηνωδίες δεν τις κανουν καλλιτέχνες.
Kid το ότι χαρακτηρίζω Παπάρα τον καλλιτέχνη μάλλον αποσπά την προσοχή από το ότι κι εμένα η απορία μου είναι κατά πόσο εμείς που συμπαθούμε τα σκυλιά έχουμε δικαίωμα να ζητάμε να μην εκθέσει.
Γαμώιτ, είμαι πολύ μπερδεμένη μ΄όλα αυτά, αλλά ναι τις κτηνωδίες δεν τις συνηθίζουν οι καλλιτέχνες, ναι τρώω κρέας και πλένομαι με σαμπουάν δοκιμασμένο σε ζώα, ναι σε όλα αλλά το ζώο θα το ελευθέρωνα μακάρι και να πέρναγα τη νύχτα στα κοσταρικάνικα κρατητήρια ακριβώς γιατί τελικά πέρα από κάθε ανάλυση και κουβεντολόι όταν μπορείς να κάνεις κάτι, το κάνεις. Κι εκεί απ΄ότι ακούμε κανείς δεν έκανε τίποτα αν κι είχαν μπροστά τους ένα σκύλο που ξέρανε ότι διψούσε κτλ.
Δυστυχως καποιοι ανθρωποι εχουν μπερδεψει την τεχνη με την κτηνοδια....
Δεν υπέρασπιζομαι την κτηνωδία για την τέχνη, αλλά πρίν κινδυνέψουμε να καταλήξουμε espressoνιστές θα πρότεινα να δούμε λίγο ποιό ψύχραιμα τα δεδομενα μας και σύμφωνα αν και μόνο τα πιστέψουμε την απάντηση της γκαλερί.
Α.Κανείς μας δεν πιστέυω οτι εχει πάει να δεί το έργο απο κοντά. Ολοι το μαθαμε απο 2-3 μπλόγκ. Ετσι δεν μπορούμε να είμαστε σιγουροι αν αυτό το ζωο πεινούσε, διψούσε ή υπέφερε. Δεν ξέρουμε κάν αν μπάινοντας κανείς στην έκθεση επαιρνε ένα κείμενο το οποίο έγραφε π.χ.οτι "θα αφήσουμε αυτό το ζωο να πεθανει της πείνας και της δίψας για να δέιξουμε ότι...."κλπ. Το ποιο πιθανόν που φανταζομαι είναι πως ο κόσμος περνούσε μπροστά απο ενα σκυλί και έλεγε "χμμμμ..."
Β)Η φωτογραφία του ταλαιπορίδη ζώου που βλέπουμε δεν παει να πει πως και αυτο το ζώο υπεφερε την ωρα που το φωτογραφίζανε. (παντα εδώ γνωρίζοντας πως οι περισσότεροι καλλιτεχνες δεν είναι κτήνη και παίρνοντας το μέρος του συγκεκριμενου.)
Β) Εκθεσεις με ζώα έχουν γίνει πολλές. Σας παραθέτω τα ζωντανά άλογα του Γιαννη Κουνέλη σε έκθεση και τον βαμένο ελέφαντα του Banksy.
O Maurizio Cattelan απο την άλλη, χρησιμοποιεί ταριχευμένα ζώα ενώ ο Damien Hirst τα διχοτομεί .
Και στις δύο περιπτώσεις δεν ξέρουμε τις συνθήκες που τα ζωά βρέθηκαν σε αυτήν την κατάσταση και αν υπέφεραν πρός χάριν του έργου, ενας όμως γνώστης της τέχνης ξέρει οτι τις περισσότερες φορές αυτό που βλέπει είναι μια "ψευδαίσθηση της πραγματικότητας" που επιθυμεί να περασει ο καλλιτέχνης. (ουαου πολύ βαθύ αυτό!)
Για το συγκεκριμένο λοιπόν έργο, επιμένω, έχουμε ελάχιστες πληροφορίες αλλα αρκετή μυθοπλασία.
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ HOAX, ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΟ ΕΣΚΑΣΕ (ΔΝΕ ΛΕΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΥΕΘΡΩΣΑΜΕ Η ΚΥΡΙΑ ΓΚΑΛΕΡΙΣΤΑ) ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΙΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΑΡΕ ΤΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΕΝΟΣ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΕΧΝΗ.
ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ -ΚΑΚΙΣΤΗ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ- ΣΥΜΕΠΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΖΩΑ ΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ ΤΑ ΓΥΡΝΑΕΙ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟΣ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΒΟΡΙΔΙΣΜΟΥ;-)
ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΝΑΒΙΔΑΔ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑΚΙΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΓΚΑΡΝΤΙΑΝ. ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΑΙ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΦΤΙΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟ ΣΚΥΛΟΜΠΙΣΚΟΤΑ ΚΑΙ ΕΚΑΨΕ ΔΝΕ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟ ΚΡΑΚ ΣΑΝ ΙΝΣΕΝΣ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΥΑΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ...
ΒΟΡΙΔΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΣΧΙΣΤΟΥ ΕΙΔΟΥς ΛΕΜΕ!
Λοιπόν μετά από πρόχειρη και καθυστερημένη έρευνα,να τι λέει ο μάλλον αληθινός Habacuc, γιατί κυκλοφορούν πολλοί απατεώνες στο δίκτυο που λένε ό,τι θέλουν- κάτι το οποίο παραδέχεται και ένα από τα κύρια blogs του μποϋκοτάζ.
http://artehabacuc.blogspot.com/
Αν ξέραμε και ισπανικά τι ωράια που θα ήτανε!
Μάλλον την πέταξα! Δεν ειναι ισπανικα αυτα!
ΙΣΠΑΝΙΚΟΤΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΩ
ΑΠΟ ΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΜΠΛΟΓΚ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΟΤΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΤΑ ΓΥΡΝΑΕΙ
We see how he is changing his statement, depending on how the public reactions are - first statement was "the dog would have died anyway" - second statement was "I cannot say if the dog died or not" - third statement was "I wanted to do it to remember Mr.Natividad Canda" [the burglar killed by guard dogs] - fourth statement was "I did the exhibition to show the terrible situation of street dogs".... etc...
Έχω έναν ασθενή με Aids, στα τελευταία του. Δεν μπορεί πλέον να φάει, ούτε να πιεί. Θα πεθάνει πολύ πολύ σύντομα.
Τον αφήνω στο κρύο πάτωμα μιας άδειας σάλας. Όταν μαζεύεται κόσμος, και για δυό τρείς ωρίτσες, του περνάω ένα λουρί που τον δένει στον τοίχο. Έτσι κι αλλιώς είναι πολύ εξασθενημένος για να κουνηθεί.
Τον δείχνω σε διάφορους άλλους ανθρώπους για να τους συγκινήσω. Δεν τον έχω βασανίσει. Προς Θεού!
Ο κακομοίρης...Την άλλη κιόλας μέρα πεθαίνει.
Εγώ βραβεύομαι διεθνώς για την παρουσίαση και απορώ που μερικοί ακαλλιέργητοι δεν έπιασαν το νόημα...
Ρε ούστ!( Habacuc )
Η ποινική έννοια του εγκλήματος, συνίσταται σε πράξη ή ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ, άδικη και καταλογιστή στο δράστη, η οποία τιμωρείται από το νόμο.
Δυστυχώς στην Κοσταρίκα δεν υπάρχει νομοθετική ρύθμιση προστασίας των ζώων...
( Θα μου πεις κι εδώ που υπάρχει...)
Τελευταίες πληροφορίες που έμαθα απο φίλο που μπορεσε να διαβασει το ισπανοφωνο μπλογκ, λένε πως το σκυλί πέθανε, ο καλλιτεχνης δεν διευκρινίζει τις συνθήκες θανάτου και πως αυτό είναι ένα έργο που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Αρα τα πράγματα μαλλον αλλάζουν.
2 ερωτήματα παραμενουν και δύκολα λύνονται. Το πρωτο πάει στον Ούρφους (με τον οποίο έχουμε σχεδον πάντα παρόμοιες απόψεις.)
Αν στην τέχνη επιτρέπονται όλα, επιτρεπεται ακόμα και να σκοτώσεις κάποιον άλλον εκτός του εαυτού σου;
Και αν ναι, δεν κινδυνέυουμε να παγιδευτούμε σε ενα δόγμα και να χάσουμε την λογική μας;
Αν πρεπει να υπάρχουνε τελικά όρια στην Τέχνη και στο Λόγο ποιός είναι αυτός που θα τα ορίσει και κάτω απο ποιά κρητήρια;
Πολύ ψύχραιμη παρουσίαση του θέματος. Κι εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά είναι αλήθεια. Πάντως έχει γίνει ένας χαμός με το θέμα.
Α, το λινκ για τα αδέσποτα σούπερ!
Πήγα για ύπνο με αυτήν ακριβώς την ερώτηση, οκ τα όρια αλλά ποιος τα ορίζει. Καλημέρα.
ου
Πακετώθηκα πρωινιάτικο!
Πάντως, δίαβασα το καινούριο πόστ της Lucha και μάλλον έχω μπερδευτεί περισσότερο.
Ισως και όλο αυτο το μπέρδεμα οι κουβεντες και οι άντιδρασεις να είναι μέρος του "έργου".
Ναι, Ηνίοχε. Μένω ψύχραιμος γιατί δεν είναι η πρωτη φορά που καλούμαι να προβληματιστω γύρω απο τα όρια της τεχνης.
Δημοσίευση σχολίου